Hallgatói vállalkozások Magyarországon

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Andrea S. Gubik
Szilveszter Farkas

Absztrakt

A fiatalok vállalkozási tevékenységének ösztönzése a munkanélküliséget csökkentő hatás mellett a fiatalok vállalkozásaira jellemző növekedésorientáció és magasabb hozzá- adott érték miatt is kívánatos. Ugyan erős a generációs minta követése, de kutatások támasztják alá, hogy a felsőfokú végzettséggel megszerzett ismeretek és készségek elősegítik a vállalkozásindítást. Jelen cikk a magyar hallgatók már meglévő vállalkozásait vizsgálta a GUESSS kutatási projekt magyarországi adatbázisára támaszkodva. 658 jelenleg is vállalkozó hallgató motivációit, jövőbeli terveit, valamint vállalkozásaik alapítási körülményeit és teljesítményét elemezve jelentős kettősséget tapasztaltunk. A vállalkozó hallgatók csak kis része felel meg a vállalkozó valós fogalmának. Ők több időt szánnak vállalkozásukra növekedésorientáltabbak, nagyobb teljesítményt érnek el. A vállalkozó hallgatók egy meghatározó része alkalmazotti formákhoz hasonló feltételek között dolgozik, önfoglalkoztató, és csupán ideiglenes megélhetési forrásként, vagy kiegészítésként tekint vállalkozására. Ezek a hallgatók jövőjüket sok esetben alkalmazottként képzelik el. Ugyanakkor ők is szükségszerű- en találkoznak a felmerülő feladatokkal, kérdésekkel, döntési helyzetekkel és általában véve ismerkednek a vállalkozói léttel, ami növeli a végzés utáni vállalkozói hajlandóságukat.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
S. Gubik, Andrea, és Szilveszter Farkas. 2017. „Hallgatói vállalkozások Magyarországon”. TAYLOR 9 (2):168-78. https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/taylor/article/view/13114.
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek