Magyarországi fürdők online jelenlétének vizsgálata
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Absztrakt
A fejlesztési programoknak köszönhetően a magyarországi fürdők kínálata és kereslete az elmúlt években folyamatosan nőtt. A vendégforgalom és az árbevétel is jelentős, de területileg, szezonálisan nem egyenletes eloszlású, így az összesített éves kapacitás-kihasználtsági adatok alacsonyak. A fürdők gazdaságos üzemeltetése érdekében a célcsoportok megszólítása során célszerű ingyenes vagy költséghatékony innovatív marketing módszerekhez folyamodni. A megváltozott turisztikai vásárlási folyamat és a vendégek információ szerzési szokásai is egyre inkább internet alapúak, azon belül is kiemelkedő a honlap, keresőoptimalizálás és a közösségi média szerepe. Ezért saját vizsgálatom során 177 magyar fürdő (típus szerint 310 db) online megjelenését és a közösségi médiában alkalmazott funkcióit vizsgálom saját adatgyűjtés alapján. Amíg a szálláshelyek körében már évek óta elterjedt az említett felületek használata, addig a fürdők esetében jóval alacsonyabb arányban és sok esetben nem is tudatosan használják az arculatot,a honlapot, az ezeken elérhető hírlevél, pop-up hirdetés és cookie funkciókat. A fürdők közösségi média jelenléte szolgáltatónként nagy mértékben eltér. Láthatunk néhány sikeres példát nagy követői bázissal, de ehhez tudatos aktivitás szükséges, mely a vizsgált fürdők közel felénél egyáltalán nem jellemző. Így gyakorlatilag mind a honlap használatban mind a közösségi médiában nagyon sok potenciál van még, amivel ingyesen vagy költséghatékonyan lehetne visszatérő és új fürdővendégeket szerezni.