A helyi közösségi közlekedés finanszírozási modelljei

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Adrián Nagy
Szabolcs Tóth

Absztrakt

Az előrejelzések alapján az urbanizációs folyamatoknak köszönhetően 2025-ben a Föld népességének mintegy 70-75 százaléka fog városokban élni. Ennek következménye, hogy városaink egyre zsúfoltabbak lesznek, így a helyi közösségi közlekedés szerepe egyre jobban felértékelődik.


Ma Magyarországon a közösségi közlekedés működtetésével kapcsolatos feladatokért az önkormányzatok felelősek. Ezen feladat működtetésére és finanszírozására különböző megoldások, eltérő metódusok léteznek. A megrendelői, szolgáltatói szerepek, különböző operátorok bevonásának lehetősége és alkalmazása is eltérő megoldásokat mutat. A közösségi közlekedés finanszírozása Magyarországon jelentős mértékű támogatásra szorul.


A magyarországi közösségi közlekedés – a feltárt problémák megoldásával és az integrált közlekedés megteremtésében rejlő lehetőségek kihasználásával – továbbra is meghatározó szerepet tölthet be a városok közlekedésében, ezzel az élhető nagyvárosok megteremtésében.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Nagy, Adrián, és Szabolcs Tóth. 2020. „A Helyi közösségi közlekedés finanszírozási Modelljei”. TAYLOR 11 (3):90-99. https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/taylor/article/view/31779.
Rovat
Cikkek