Vásárlói szokások vizsgálata a M.I.T. Hungária Kft. szentesi üzleteiben

Main Article Content

Zsótér Brigitta
Németh Gabriella

Absztrakt

Tanulmányunk témája a M.I.T. Hungária Kft. szentesi élelmiszer üzleteiben való vásárlási szokások felmérése. Ezen élelmiszer üzletek a hagyományos kisboltok közé tartoznak. Kutatásunk során kérdőíves megkérdezést alkalmaztunk, melynek során 298 vevőt sikerült megkérdezni. Vizsgáltuk a vásárlók szokásait, motivációit, jellemzőit, illetve vásárlásuk körülményeit, gyakoriságát, mennyiségét, egyéb jellemzőit, stb. A vásárlók az üzleteket általában naponta vagy hetente több alkalommal keresik fel, egy-egy vásárlás alkalmával 500-1 000 forintot hagynak a pénztárnál. Fontos szempont számukra a precíz, kedves kiszolgálás, eladók és az üzlet jó megközelíthetőség. A legtöbb elégedettségi kérdésnél nagyon elégedettek voltak. Legtöbben a széles áruválaszték és az akciók miatt választanak másik üzletet, ezért érdemes lenne az akciókat jobban kommunikálni a vevőknek, mert az elemzésünkből az derült ki, hogy akik ismerik az akciókat, azokat nagyban befolyásolja az üzletválasztásánál. 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Zsótér, Brigitta, és Gabriella Németh. 2015. „Vásárlói szokások vizsgálata a M.I.T. Hungária Kft. Szentesi üzleteiben”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 10 (2):65-71. https://doi.org/10.14232/jtgf.2015.2.65-71.
Folyóirat szám
Rovat
Hungarikumok, táplálkozás, fogyasztói szokások