Leendő munkavállalók digitális kompetencia fejlesztése az üzleti szimuláció segítségével – a smart shop floor labor

Main Article Content

Horváth Annamária
Budai László

Absztrakt

A vállalatok működéséhez kötődő, valamint a vállalati környezetben végbemenő infokommunikációs és technológiai fejlesztések, innovációk, digitalizált folyamatok, valamint egyre nagyobb mennyiségű adatok rendelkezésre állása az ellátási láncra is hatással van. Az ellátási lánc szereplőinek proaktívan szükséges felhasználni ezen innovációkat, amennyiben versenyképesek szeretnének maradni. Ehhez a jelenlegi, illetve leendő munkavállalók digitális kompetenciáit is fejleszteni kell a lehető leghatékonyabb módokon. A szimulációs oktatási környezetekben lehetőség van a legmodernebb, ipari környezetekben is alkalmazott eszközökkel, módszerekkel, technológiákkal dolgozni, így a digitális kompetenciák fejlesztése komplex módon valósul meg. Bemutatunk egy ilyen megvalósított oktatási környezetet, mely a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Robert Bosch GmbH. együttműködésével jött létre.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Horváth, Annamária, és László Budai. 2023. „Leendő munkavállalók digitális Kompetencia fejlesztése Az üzleti szimuláció segítségével – a Smart Shop Floor Labor”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 18 (Különszám):207-20. https://doi.org/10.14232/jtgf.2023.kulonszam.207-220.
Rovat
Tanulmányok
Szerző életrajzok

Horváth Annamária, Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék (Budapest)

egyetemi docens

Budai László, Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék (Budapest)

egyetemi docens

Hivatkozások

Bejaković, P., Mrnjavac, Ž. (2020): The importance of digital literacy on the labour market. Employee Relations, 42 (4): 921–932. https://doi.org/10.1108/ER-07-2019-0274

Björkdahl, J. (2020): Strategies for Digitalization in Manufacturing Firms. California Management Review, 62 (4): 17–36. https://doi.org/10.1177/0008125620920349

Boda, M. A. (2019): Üzleti szimulációs játékok a hazai gazdasági képzésben. Educatio, 28 (2): 382–391. https://doi.org/10.1556/2063.28.2019.2.12

Buzády Z., Wimmer Á., CsesznákA., Szentesi, P. (2022): A munkahelyi flow-állapotot elősegítő vezetői képességek elemzése a komoly játék eszközével. Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 53 (3): 19–33. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.03.02

Dankó, D. (2004): Elválaszt, avagy összeköt?: A kísérletezés eltérő szerepe a közgazdaságtanban és a menedzsmenttudományokban. Közgazdasági Szemle, 51 (11): 1073–1092.

Digitális munkaerő program (2018): Nemzetgazdasági Minisztérium. <https://digitalisjoletprogram.hu/files/2e/86/2e865bc650f57539da2dbccf7b169eda.pdf>

Felice, F., Petrillo, A., Zomparelli, F. (2016): Design and control of logistic process in an Italian Company: Opportunities and Challenges based on Industry 4.0 principles, XXI Summer School "Francesco Turco" - Industrial Systems Engineering.

Flores, E., Xu, X., Lu, Y. (2020): Human Capital 4.0: a workforce competence typology for Industry 4.0. Journal of Manufacturing Technology Management, 31 (4): 687–703. https://doi.org/10.1108/JMTM-08-2019-0309

Haapasalo, H.; Hyvönen, J. (2001): Simulating business and operations management–a learning environment for the electronics industry. International Journal of Production Economics, 73 (3): 261–272. https://doi.org/10.1016/S0925-5273(01)00088-3.

Hofmann, E., Rüsch, M. (2017): Industry 4.0 and the current status as well as future prospects on logistics. Computers in Industry, 89 (August, 2017): 23–34. https://doi.org/10.1016/j.compind.2017.04.002.

Industry 4.0 Policy Department Economic and Scientific Policy (2016) 22–23, in: <https://www.ipar4.hu/page/ipari-forradalmak-ipar-4-0> (2021.10.01)

Karaevli, A., Özcan, S., Wintermeyer, A. (2020): The Four Competencies Every IT Workforce Needs, MIT Sloan Management Review; Cambridge (Fall 2020): 1–6.

KPMG (2019): Industry 4.0 Digital Supply Chain Management (SCM) For Enabling Growth, <https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/th/pdf/2019/10/presentation-kpmg-industry-4-0-digital-scm-for-enabling-growt-2019.pdf> (2021.07.08.)

Lewis, M. A., Maylor, H. R. (2007): Game playing and operations management education. International Journal of Production Economics, 105 (1): 134–149. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2006.02.009

Marion, T. J; Fixson, S. K; Brown, G. (2020): Four Skills Tomorrow's Innovation Workforce Will Need, MIT Sloan Management Review; Cambridge (Winter 2020): 1–7.

McKinsey (2016): Supply Chain 4.0 – the next-generation digital supply chain, <https://www.mckinsey.com/business-functions/operations/our-insights/supply-chain-40--the-next-generation-digital-supply-chain> (2021.07.08.)

McKinsey (2018): Skill Shift Sutomation and the Future of the Workforce, Discussion paper, McKinsey & Company.

Murawski, M., Bick, M. (2017): Digital competences of the workforce – a research topic?. Business Process Management Journal, 23 (3): 721–734. https://doi.org/10.1108/BPMJ-06-2016-0126

Oberländer, M., Beinicke, A., Bipp T. (2020): Digital competencies: A review of the literature and applications in the workplace. Computers & Education, 146 (March 2020) <https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103752>

Pasin, F., Giroux, H. (2011): The impact of a simulation game on operations management education. Computers & Education, 57 (1): 1240–1254. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.12.006

Periáñez-Cañadillas, I., Charterina, J., Pando-García, J. (2019): Assessing the relevance of digital competences on business graduates’ suitability for a job. Industrial and Commercial Training, 51 (3): 139–151. https://doi.org/10.1108/ICT-09-2018-0076

Vuorikari, R., Kluzer, S., Punie, Y. (2022): DigComp 2.2: Állampolgári Digitáliskompetencia-keret. Publications Office of the European Union, Luxembourg. https://doi.org/10.2760/490274

www.abiresearch.com <https://www.abiresearch.com/press/abi-research-provides-strategic-guidance-8-technologies-will-transform-manufacturing/> (2021.10.01)