A fogyasztói magatartás és a vállalati szerepvállalás összefügései a termékcsomagolással, valamint az élelmiszerjelölésekkel

Main Article Content

Zsótér Brigitta
Cintia Borbíró

Absztrakt

A tanulmány során egy korábbi dolgozat (Borbíró, 2017) eredményeit szándékoztuk értékelni új, a vállalati szerepvállalás szempontjai szerint. Primer kutatás során papír alapú, kérdezőbiztos általi megkérdezésre került sor arányos, rétegzett mintavétellel. A kérdőíveket 4 járásszékhelyen, városonként 100 ember töltötte ki, összesen 243 nő és 157 férfi. A kiértékeléshez a PSPP statisztikai program került felhasználásra. Az eredmények azt igazolták, hogy a LOHAS értékek elemei nem jelennek meg szempontként a vásárlás során és a fiatal fogyasztók tartják fontosnak leginkább a márkát és a csomagolást. A termék eredete és a gyártó is fontos szerepet kapott a vásárlók által, mert új termék esetén meg is tekintik a terméken ezt az információt. Megállapításra kerülhet, hogy a jótékonyság, környezetvédelem vagy éppen egészséges életmód nem kerülnek megfelelően kommunikálásra a fogyasztó felé, melyet a vállalatoknak a marketing eszközeivel érdemes meglépni, hiszen a trendek és igények ilyen irányba változnak. Fontos lett az értékteremtés és olyan vállalati kultúra kialakítása, mely megkülönböztet egyeseket más hasonló vállalatoktól és ebből kifolyólag versenyelőnyre tehetnek szert. 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Zsótér, Brigitta, és Cintia Borbíró. 2017. „A fogyasztói magatartás és a vállalati szerepvállalás összefügései a termékcsomagolással, Valamint Az élelmiszerjelölésekkel”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 12 (4):187-91. https://doi.org/10.14232/jtgf.2017.4.187-191.
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok