Beszédzavarok az óvodás és kisiskolás korban
Main Article Content
Absztrakt
Az emberek kommunikációs készsége korrelál az életpálya-építéssel, az iskolai teljesítménnyel, a szociális kapcsolatok alakulásával (DSM IV 1995). Ha valakinek átlagon felüli a kommunikációs készsége, könnyebben boldogul az életben, mint az átlagos képességűek. De mi lesz azokkal, akik valam ilyen nyelvi zavarral küzdenek, akiknek már óvodáskorban deficites a beszéde, vagy akiknél tanulási nehézségek jelentkeznek már az első osztályban? Megjósolható, hogy hátrányba kerülnek a fent említett három területen (iskolai teljesítm ény, szociális kapcsolatok és életpálya-építés). Ezért kell a beszéd zavarokat már óvodás kortól diagnosztizálni és megkezdeni a fejlesztést Dolgozatomban ismertetem és jellemzem a nyelvi- és a beszédzavarokat, majd adok néhány ötletet arra, hogy azok hogyan korrigálhatók komplex fejlesztési keretben.