Tartalomalapú nyelvoktatás tapasztalatai egy nyári táborban

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Csiszárné Kaszala Krisztina
Csiszár Imre

Absztrakt

A pedagógusok többsége által közvetlen tapasztalat, az a tudományos vizsgálatokkal is iga­zolt dolog, hogy a motivált állapotban szerzett tudás diákjaink számára tartósabb. A diákok motiváltságának kérdése persze igen összetett problémakör. Abban bizonyára egyetérthetünk, hogy a tanulók motivációjának egyik meghatározó eleme lehet a tanári oldal, amely persze szintén sokféle komponensből tevődik össze. Egyik ilyen fontos elem a tanár módszertani sokszínűségre való törekvése, mely az iskolai keretekben történő nyelvtanítás során foko­zottan igaz. Igen találóan fogalmazza ezt meg Bognár Anikó tanárnő, aki szerint az idegen nyelvek tanítása során fontos a „három é" szabályt szem előtt tartani: Tartalmilag értelmeset érdekesen érdemes tanítani. Nem véletlen tehát, hogy szüntelen újító törekvéseknek lehetünk tanúi a nyelvtanításban. Mint ahogyan arra a korábbiakban több szakember is rámutatott pl. Vámos és Kovács (2008), Borsné és Nagy (2006), Bognár (2005), a tartalomalapú nyelv­oktatás (CLIL - Content and Language Integrated Learning) az idegen nyelvek tanításának egyik fontos új iránya.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Csiszárné Kaszala, K., & Csiszár, I. (2018). Tartalomalapú nyelvoktatás tapasztalatai egy nyári táborban. Módszertani Közlemények, 58(1), 23–30. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35441
Folyóirat szám
Rovat
Articles