Folklórhagyományok ápolása Egy tanítási dráma leírása

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Jaskóné Gácsi Mária

Absztrakt

A pedagógusok módszertani repertoárjának bővítését a drámapedagógia sokoldalúan gazdagítja. Alkalmazási lehetőségei színesítik a hagyományos nevelési-oktatási eljáráso-kat. A tanítási dráma komplex technikáit alkalmazva a résztvevők megtapasztalják a pozi-tív interdependencia erőviszonyait. A kooperatív technika alkalmazása lehetővé teszi a proszociális viselkedés kompetenciáinak fejlődését is. A leírt tanítási drámában megjelenő képzeletbeli helyzetek célja a szerepek és a szitu-ációk feltárása. A legenda feldolgozásán keresztül valódi érzelmekkel dolgozva elénk tá-rul a múlt és a hagyományok gazdag tárháza. A mintha helyzet lehetővé teszi, hogy olyan kérdéseket boncolgassunk, hogy milyen hatása van életünkre az emberi hiszékenység, va-lamint a kritikátlan tekintélytisztelet?


 

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Jaskóné Gácsi, M. (2016). Folklórhagyományok ápolása: Egy tanítási dráma leírása. Módszertani Közlemények, 56(1), 18–22. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35489
Folyóirat szám
Rovat
Articles