A piacorientáció kulturális és magatartási megközelítésének empirikus összehasonlító elemzése

Main Article Content

Kovács Bence
Szakály Zoltán
Kontor Enikő
Polereczki Zsolt

Absztrakt

A vállalkozások piacorientációjával kapcsolatos kutatások közel 30 éves múltra tekintenek vissza és még ma sem jelenthető ki, hogy általánosan elfogadottá vált volna egy „uralkodó" megközelítés. A témakörrel foglalkozó szakemberek és kutatók általában két perspektíva egyikével próbálják megközelíteni és definiálni a fogalmat, vizsgálatunkban e két nézet legelterjedtebb módszereit vetjük össze, a viselkedési alapú MARKOR és a kulturális alapú MKTOR nemzetközileg bemért skálákat. Az összehasonlító elemzés alapját egy országos, reprezentatív, 250 elemű vállalati megkérdezés képezi. A vizsgálat során meghatároztuk a vállalkozások piacorientációját külön a MARKOR és külön az MKTOR skálák alapján, majd a kapott eredményeket összevetettük és értékeltük a szakirodalom alapján. 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Kovács, Bence, Zoltán Szakály, Enikő Kontor, és Zsolt Polereczki. 2017. „A piacorientáció kulturális és magatartási megközelítésének Empirikus összehasonlító elemzése”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 12 (4):159-74. https://doi.org/10.14232/jtgf.2017.4.159-174.
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok