A perszonalizáció jelentősége a marketingben

Main Article Content

Szabó Tamás
Szűcs Róbert Sándor

Absztrakt

Napjainkban egy vállalat sikeressége azon múlhat, hogy képes-e információhoz jutni a jelenlegi vagy potenciális fogyasztóiról. Az információ sikerkritériummá vált az elmúlt időszakban. Manapság már nem az az elvárás egy vállalattal szemben, hogy általános, standard terméket gyártson, ami gyakran nem képes maradéktalanul megfelelni a fogyasztói igényeknek. A kihívást és egyben a megoldást a perszonalizáció, vagyis a személyre szabott termékek jelentik. Egy perszonalizált terméket a fogyasztó saját maga tervez meg, pl. az internet adta lehetőségeket kihasználásával. Szekunder és primer kutatásunk rávilágít arra, hogy napjainkban a perszonalizáció már nem csupán a nagyvállalatok privilégiuma, hanem KKV-k számára is reális lehetőség. Ma már egy kis cukorka (M&M’s) vagy egy sportcipő (GT) is személyre szabható. A nyilvánvaló előnyök mellett a perszonalizáció kihívásokat is tartogat, úgymint a gyártási technológia vagy a személyes adatok védelme.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Szabó, Tamás, és Róbert Sándor Szűcs. 2022. „A perszonalizáció jelentősége a Marketingben”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 17 (3-4):11-22. https://doi.org/10.14232/jtgf.2022.3-4.11-22.
Rovat
Perszonalizáció és egészségtudatosság a marketingben

Hivatkozások

/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Adobe (2020): Adobe Personalization 2020 Survey of Consumers and Marketers <https://www.slideshare.net/adobe/adobe-personalization-2020-survey-of-consumers-and-marketers?from_action=save> (2022.03.04.)

Agárdi I. (2017): Kereskedelmi marketing és menedzsment [Digitális kiadás.] Budapest: Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634540168 <https://mersz.hu/hivatkozas/dj233kmem_172_p5#dj233kmem_172_p5> (2022.02.18.)

ANA (2019): Marketing Word of the Year: Personalization <https://www.ana.net/miccontent/show/id/ii-2019-ana-word-of-year> (2022.03.05)

Davis, S. (1987): Future perfect. Basic Books, ISBN13: 9780201115130.

Deloitte (2022): Global Automotive Consumer Study Key findings: Global focus countries. < https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Consumer-Business/us-2022-global-automotive-consumer-study-global-focus-final.pdf> (2022.03.04.)

Emarketer (2019): Podcast: Why Everyone Wants Personalization, but Nobody's Getting It <https://www.emarketer.com/content/podcast-why-everyone-wants-personalization-but-nobody-s-getting-it> (2022.03.03.)

Eszes, I. (2004). Visszatérés a gyökerekhez-újból személyesen fogjuk ismerni a vevőinket? ? In: Tudományos Évkönyv 2003: Magyarország a gazdasági fejlődés keresztútján. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 144–150.

Huffman, C., Kahn, B. E. (1998): Variety for Sale: Mass Customization or Mass Confusion? Journal of Retailing, 74 (4): 491–513. https://doi.org/10.1016/S0022-4359(99)80105-5

Karen L. T., Parmeet G., Martha B., Szymon W., Tyler B., (2020): Will Consumers Finally Be Able to Buy New Cars Online? <https://www.bcg.com/publications/2020/impact-of-coronavirus-on-purchasing-new-cars-online> (2022.03.04.)

Kotler, P. (1989): From mass marketing to mass customization. In: Planning Review, Vol. 17 (5): 10–47. https://doi.org/10.1108/eb054267

Vermes, K. (2020) Report: 93% of B2B Marketers Say Personalizing Content Has Boosted Company Revenue. <https://komarketing.com/industry-news/report-93-of-b2b-marketers-say-personalizing-content-has-boosted-company-revenue-4299/> (2022.03.04.)

Mark Rechtin: “Aston Martin Woos Customers One by One”. Automotive News, March 28, 2005.

Martínez-López, F. J., Merigó, J. M., Valenzuela-Fernán-dez, L., Nicolás, C. (2018): Fifty years of the European Journal of Marketing: a bibliometric analysis., European Journal of Marketing, 52 (1/2): 439–468. doi: https://doi.org/10.1108/EJM-11-2017-0853

OECD (1998): Industrial performance and Competitiveness in an Era of Globalization and Technological Change OECD DSTI/IND(97)23. Paris. <https://www.oecd.org/sti/ind/2090669.pdf> p. 19 (2022.03.04.)

Peppers, D., Rogers, M. (1996): The One to One Future. Currency Doubleday, USA.

Porter, M. E.(1998): On Competition. Harvard Business School Press, Boston.

Psychology Today (2021): Does Personalized Marketing Work? <https://www.psychologytoday.com/intl/blog/change-your-mind/202105/does-personalized-marketing-work> (2022.03.05.)

Reiss, M., Koser, M. (2004) From Mass Customization to Mass Personalization A New Competitive Strategy in E-Business. DOI: 10.1007/978-3-7908-2708-8_15

Researchscape; Evergage (2020): 2020 Trends in Personalization <https://www.salesforce.com/resources/research-reports/personalization-trends-2020/> (2022.03.04.)

Willis, S. (2020): E-commerce Personalization Trends: The Changes After COVID-19 <https://www.yieldify.com/blog/ecommerce-personalization-trends-after-covid-19/> (2022.03.04.)

Snyder, M., DeBono, K. G. (1985). Appeals to image and claims about quality: Understanding the psychology of advertising. Journal of Personality and Social Psychology, 49 (3): 586–597. https://doi.org/10.1037/0022-3514.49.3.586

Szabó K. (2001) Személyre szabott marketing: A "csináld és add el"! stratégiától a keresletvezérelt rendszerig. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 32 (12): 2-12.

Szakály Z. (szerk.) (2017): Élelmiszer-marketing [Digitális kiadás.] Akadémiai Kiadó, Budapest. https://doi.org/10.1556/9789634540250

Teeny, J. D., Siev, J. J., Briñol, P., Petty, R. E. (2021): A Review and Conceptual Framework for Understanding Personalized Matching Effects in Persuasion. Journal of Consumer Psychology, 31 (2): 382–414. https://doi.org/10.1002/jcpy.1198