Some Relationships of Choosing a University Study Programme Based on Its Knowledge and Presumed Labour Market Value

Main Article Content

Ildikó Gálné Horváth
Péter Szigethy

Abstract

Under logistics, taken in a broader sense, we mean a type of management approach that is called to promote a company's specialist relationship and their optimization. In today's consumer society, meeting needs and being available at the right place and time are key. This branch of science requires multi-faceted and complex thinking. The study focuses on the extent to which future university students and their immediate environment are aware of the content of the chosen profession in the case of the logistics engineering profession highlighted in the study, to what extent the location of the training influences the decision, and how well-known the appearance of logistics training is in Hungarian higher education. We cover the labour market value of the training and the specialization opportunities. After the training, placement in the labour market is also part of our study.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Gálné Horváth, Ildikó, and Péter Szigethy. 2023. “Some Relationships of Choosing a University Study Programme Based on Its Knowledge and Presumed Labour Market Value”. Current Social and Economic Processes / Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 18 (1-2):97-105. https://doi.org/10.14232/jtgf.2023.1-2.97-105.
Section
Education, health care, nutrition
Author Biographies

Ildikó Gálné Horváth, László Németh Secondary School, Primary School (Hódmezővásárhely)

pedagógus

Péter Szigethy, University of Szeged Faculty of Engineering

műszaki menedzser BSc-hallgató

References

Bodács K. (2011): Duális képzés - így kell ezt csinálni. Szakképzés. <https://autotechnika.hu/cikkek/szakkepzes/9534/dualis-kepzes-igy-kell-ezt-csinalni> (2023.04.16.)

Elmúlt évek statisztikái (2022): Oktatási Hivatal Felvi.hu Minden, ami felsőoktatás. Felvi.hu. <https://www.felvi.hu/felveteli/ponthatarok_statisztikak/elmult_evek/!ElmultEvek/index.php/elmult_evek_statisztikai/ponthatarok?filters%5Bsta_int_id%5D=1477&filters%5Bsta_kar_id%5D=1479&filters%5Bsta_ev%5D=2022%2F%C3%81> (2023.06.24.)

Gál J. (2008): A logisztika alapjai. IM Informatikai Magániskola Kft., Hódmezővásárhely.

Ginavičienė, J., Vitkūnas, R., Gál, J., Bíró, I. (2020): Adapting a dual higher education system in Vilnius College of Technologies and Design: The case of University of Szeged. Sabiedriba Integracija Izglitiba / Society Integration Education, 625-634. https://doi.org/ 10.17770/sie2020vol6.5098

Hajmási G. (2021): Logisztika kisokos: fogalma, célja, területei. Budadoboz. <https://budadoboz.hu/logisztika/> (2023.04.16.)

Műszaki menedzser szak (2023): Oktatási Hivatal Felvi.hu Minden, ami felsőoktatás. Felvi.hu. <https://www.felvi.hu/felveteli/szakok_kepzesek/szakleirasok/!Szakleirasok/index.php/szak/69/szakleiras> (2023.06.24.)

Logisztikai mérnök szak (2023): Oktatási Hivatal Felvi.hu Minden, ami felsőoktatás. Felvi.hu. <https://www.felvi.hu/felveteli/szakok_kepzesek/szakleirasok/!Szakleirasok/index.php/szak/4750/szakleiras> (2023.06.24.)

Ruják I. (2022): Majdnem ugyanott, mint az Ever Given. Hajozás.hu. <https://hajozas.hu/magazin/teherhajozas/ismet-elakadt-egy-hajo-a-szuezi-csatornaban-ezuttal-sikerult-gyorsan-felszabaditani-az-utat/> (2023.04.16.)

Teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete foglalkozások szerint (2023): Központi Statisztikai Hivatal. <https://www.ksh.hu/stadat_files/mun/hu/mun0059.html> (2023.06.20.)