A levéltár-pedagógia szerepe a történelmi gondolkodás fejlesztésében
Main Article Content
Absztrakt
A levéltár-pedagógia kiváló segítője lehet a történelemtanításnak. A tanmenetbe könnyű beilleszteni egy-egy foglalkozást, viszont a motivációs hatása jóval nagyobb egy ilyen levéltári tanórának, mint egy hagyományos történelemórának. Mind a pedagógusok, mind pedig a diákok szempontjából remek kompetenciafejlesztési lehetőséget adnak ezek a változatos foglalkozások. Ez a közgyűjteményi szolgáltatás egyfelől rugalmas, másfelől ingyenes, így a tanárok számára remek alkalom a módszertani eszköztár bővítésére és az intézmények közötti kapcsolat erősítésére. A tanulmányban szereplő példák csak felvillantják a lehetőségeket, nem törekednek, nem törekedhetnek a teljességre. A modern tanítási folyamatban nagyon fontos, hogy a tanulás élmény legyen, s erre egy kiváló eszköz a levéltár-pedagógiai óra szervezése.