A levéltár-pedagógia szerepe a történelmi gondolkodás fejlesztésében

Main Article Content

Mészáros Ádám

Absztrakt

A levéltár-pedagógia kiváló segítője lehet a történelemtanításnak. A tanmenetbe könnyű beilleszteni egy-egy foglalkozást, viszont a motivációs hatása jóval nagyobb egy ilyen le­véltári tanórának, mint egy hagyományos történelemórának. Mind a pedagógusok, mind pedig a diákok szempontjából remek kompetenciafejlesztési lehetőséget adnak ezek a változatos foglalkozások. Ez a közgyűjteményi szolgáltatás egyfelől rugalmas, másfelől ingyenes, így a tanárok számára remek alkalom a módszertani eszköztár bővítésére és az intézmények közötti kapcsolat erősítésére. A tanulmányban szereplő példák csak felvil­lantják a lehetőségeket, nem törekednek, nem törekedhetnek a teljességre. A modern ta­nítási folyamatban nagyon fontos, hogy a tanulás élmény legyen, s erre egy kiváló eszköz a levéltár-pedagógiai óra szervezése.


 

Article Details

Hogyan kell idézni
Mészáros, Ádám. (2017). A levéltár-pedagógia szerepe a történelmi gondolkodás fejlesztésében. Módszertani Közlemények, 57(2), 23–27. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35468
Folyóirat szám
Rovat
Articles