Szókincsfejlesztő drámajátékok a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban
Main Article Content
Absztrakt
Raymond Kurzweil amerikai feltaláló szavai tökéletesen fogalmazzák meg az idegen nyelvi munkaközösség munkáját iskolánkban, hiszen nálunk a nyelvórákon „drámajátékos” formában folyik a munka a nyelvtudás megszerzésének céljából. Intézményünkben tagozaton az idegennyelv-oktatás szervesen összefonódik, együtt él a drámapedagógiával. Ez a kapcsolat egy szimbiózishoz hasonlítható, ami azt jelenti, hogy a drámapedagógia módszereinek, eszköztárának segítségével valósul meg az idegen nyelv tanítása művészeti iskolai keretek között. Ez a szimbiózis iskolánk egyik, az országban is egyedülálló innovációja. E gyümölcsöző kapcsolat eredményeként nemcsak a tantervben megfogalmazott tananyag elsajátítása történik, hanem egyfajta személyiségfejlesztés is. Pinczésné (2003: 33] megfogalmazásában: „A drámapedagógia a személyiség fejlesztésének olyan módszere, amelynek során az egyén ismeretei, készségei, képességei, társas kapcsolatai a nevelő által irányított, csoportban végzett közös dramatikus cselekvés révén fejlődnek". Ez a drámapedagógia interdiszciplináris jellegéből fakad, hiszen gyökerei megtalálhatóak a színművészetben, a pedagógiában és a pszichológiában egyaránt.