Fókuszban az óvodai és iskolai szociális segítés tények és dilemmák

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Piczil Márta

Absztrakt

Az óvodai és iskolai szociális segítés 2018. szeptember 1. után minden köznevelési intézményben bevezetésre került. A professzió nem új hazánkban, a XX. század első harmadában már megjelent az intézményi keretek között végzett segítés, most azonban lehetővé vált, hogy a szakemberek állandó jelenléttel és változatos munkaformák segítségével járuljanak hozzá a felmerülő problémák megoldásához.
Jelen tanulmány keretei között áttekintem az iskolai szociális munka magyarországi történetét, azokat a modelleket, melyek az elmúlt évtizedekben meghatározták a szakma gyakorlásának működési kereteit, és bemutatom a 2018 után bevezetett új forma jellemzőit, sajátosságait, és a felmerülő dilemmákat.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Piczil, M. (2022). Fókuszban az óvodai és iskolai szociális segítés: tények és dilemmák. Módszertani Közlemények, 62(1), 66–80. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/44047
Folyóirat szám
Rovat
Műhely