Infokommunikációs technológia az óvodában, az óvodáskorúak otthonában és az óvodapedagógusképzésben: áttekintés az elmúlt évtized eredményeiről

Main Article Content

Hódi Ágnes
Gál Anikó
Soós Katalin
Varga Emőke
Tóth Edit
B. Németh Mária

Absztrakt

Az óvodába lépve a gyerekek jelentős része már használja az infokommunikációs technológiákat. Az óvodapedagógus-képző intézményeknek fel kell készülniük arra, hogy a módszertani repertoárjukban digitális eszközöket alkalmazó szakembereket képezzenek. Az óvodapedagógusoknak késznek kell lenniük arra, hogy pedagógiai munkájukba beépítsék az IKT-eszközöket, s a szülőkkel együttműködve segítsék a gyermekek fejlődését, médiahasználatát. A tanulmány a digitális pedagógia főbb, a pedagógusképzésben megjelenő irányait mutatja be, illetve azokat a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Alkalmazott Pedagógiai Intézetéhez kapcsolódó kutatásokat, amelyek az IKT-eszközök kisgyermekkori és óvodai használatának jellemzőit írják le.

Article Details

Hogyan kell idézni
Hódi, Ágnes, Gál, A., Soós, K., Varga, E., Tóth, E., & B. Németh, M. (2022). Infokommunikációs technológia az óvodában, az óvodáskorúak otthonában és az óvodapedagógusképzésben: áttekintés az elmúlt évtized eredményeiről. Módszertani Közlemények, 62(2), 3–18. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/44234
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok