Az óvoda-iskola átmenet problematikájának megjelenése a magyar pedagógiai szaksajtóban

Main Article Content

Fizel Natasa

Absztrakt

Tanulmányomban a Néptanítók Lapja című hetilap első két évfolyamát (1868−1869) tekintettem át az óvoda-iskola átmenet problematikájához kapcsolódó írásokat keresve és elemezve. Vizsgálatom fókuszába így 22 tanulmány került, amelyek a kisgyermeknevelés intézményesítésének kérdéseitől a fegyelmezésen át a nőnevelés kérdésköre kapcsán a kislányok nevelésének problematikájáig számos témakört felölelt. Ezek tanulmányozása során leszögezhető, hogy a kisgyermekek nevelésének kérdése permanensen helyet kapott a minisztérium hivatalos lapjában, habár kevés szerző kapott lehetőséget véleménye megjelentetésére. Ugyanakkor a lap segítséget nyújtott az ekkor még gyerekcipőben járó intézményrendszer kialakításához.

Article Details

Hogyan kell idézni
Fizel, N. (2022). Az óvoda-iskola átmenet problematikájának megjelenése a magyar pedagógiai szaksajtóban. Módszertani Közlemények, 62(4), 21–32. https://doi.org/10.14232/modszertani.2022.4.21-32
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok