The importance and practices of movement development based on the results of a movement level assessment test.
Main Article Content
Abstract
Children of primary school age have less and less physical activity during their free time. Physical activity has been replaced by IT devices, and instead of walking and cycling, motorization has replaced shorter distances. In this work, I summarize the basic knowledge of movement development and movement development. I supplement this short theoretical overview with a movement assessment and movement development program and exercises.
Article Details
References
Dorka Péter (2021): Az egészséges életmód és az egészségtudatos magatartás kultúrája. https://tudastar.erzsebettaborok.hu/az-egeszseges-eletmod-es-az-egeszsegtudatos-magatartas-kulturaja/ (2023.09.14.)
Dorka Péter (2022a): A kisiskoláskorú gyermekek motoros képességeinek fejlesztése a mozgásosjátékokkal. Módszertani Közlemények, 62. 3. sz. 71–84. https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/44398/43197 (2023.07.06.)
Dorka Péter (2022b): Mozgásfejlesztő gyakorlatok tervezése egy kiscsoportos mozgásszintfelmérő teszt eredményei alapján. Módszertani Közlemények, 62. 3. sz. 135–142. https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/44406/43205 (2023.07.05.)
Farmosi István (2021): Mozgásfejlődés. Flaccus Kiadó Kft., Budapest. https://eta.bibl.u-szeged.hu/1616/ (2023.09.29.)
Honfi László (2011): Gimnasztika. Elmélet, gyakorlat, módszertan. https://eta.bibl.u-szeged.hu/1624/ (2023.09.10.)
Király Tibor és Szakály Zsolt (2011): Mozgásfejlődés és a motorikus képességek fejlesztése gyermekkorban. https://eta.bibl.u-szeged.hu/1616/ (2023.10.12.)
Körtvélyesi Anna és Szentgyörgyi Fehér Annamária (2022a): Preventív Mozgásfejlesztés. Felmérő modul csoportos. Egyetemi jegyzet. Nagykőrös.
Körtvélyesi Anna és Szentgyörgyi Fehér Annamária (2022b): Preventív Mozgásfejlesztés Feladattár, szakdolgozati segédlet. Egyetemi jegyzet, Nagykőrös.
Modrell, A. K. és Tadi P. (2023): Primitív reflexek. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK554606/ (2023.09.30.)
Pecuch, A., Geysztor, E., Wolanska, E., Telenga, M. és Paproczka-Borowich, M. (2021): Primitive Reflex Activity in Relation to Motor Skills in Healthy Preschool Children. https://www.mdpi.com/2076-3425/11/8/967 (2023.05.24.)
Sima Ágnes, Pikó Bettina és Horváth Judit Krisztina (2006): A mentálhigiéné, mint egészségfejlesztési prioritás: középiskolások lelki egészségének, életmódjának és kockázati magatartásának vizsgálata. Egészségfejlesztés, XLVII. 1–2. sz. 33–37.
Tomcsányi Teodóra, Grezsa Ferenc és Jelenits István. (1999, szerk.): Tanakodó. A mentálhigiéné elmélete, a mentálhigiénés képzés, mentálhigiéné az emberek szolgálatában. Párbeszéd (Dialógus) Alapítvány, Budapest.
Tomcsányi Teodóra és Tóth Zsuzsanna (1995): Humán segítő foglalkozásúak posztgraduális mentálhigiénés képzése. Magyar Felsőoktatás. 7. sz. 31-34.
Tőke Anita (2021): A szülők kultúraátadó szerepének változásai, és azok hatásai napjainkban. Közösségi Kapcsolódások, 1–2. sz. 41–49. https://acta.bibl.u-szeged.hu/74795/1/kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_041-049.pdf (2023.08.25.)
Vajda Zsuzsanna (2006): A gyermek pszichológiai fejlődése. Helikon Kiadó, Budapest.
Vass Zoltán (2020): Mozgásfejlődés, mozgástanulás, mozgástanítás – Elméleti alapok és módszertani megfontolások. Magyar Diáksport Szövetség, Budapest.