„Egy Érzés Archívuma”: A Modern Leszbikus Narratíva Felemelkedése
Main Article Content
Absztrakt
A tanulmányfő állítása, hogy a modern leszbikus narratívák a huszadik század elejétől kezdődően ellennarratívaként jelentek meg, válaszként a tizenkilencedik századi szexológia állításaira, amely a leszbikust természetellenesnek és erkölcstelennek definiálta. Az elemzés három leszbikus regényt elemez, A magány kútját Radclyffe Halltól, a Tavaszi Tűzet Vin Packertől, és A Só Árát Patricia Highsmithtől. Ezek a szövegek a Richard von Krafft-Ebing és Havelock Ellis által kialakított terminológia újra értelmezései, szubverzív intertextuális láncolatot hoztak létre a leszbikus láthatóság érdekében. Az elemzés a narratívákban visszatérő témákra fókuszál, melyek a leszbikus vágyat egy másik nőhöz való vonzódásként és a heteroszexualitás elvárásaitól szükséges eltávolodásként gondolják el. Tamsin Wilton, Adrienne Rich és Julia Abraham gondolatait követve, a leszbikusság társadalmi pozicionáltságként értelmeződik, amely megkérdőjelezi a korabeli, Krafft-Ebing és Ellis által képviselt heteronormatív kánon fennhatóságát.