Túlkorosság és esélyegyenlőtlenség az iskola kezdő szakaszában

Main Article Content

Anna Kende

Absztrakt

A későbbre tolódó iskolakezdés társadalmi következményeit feltáró vizsgálat a neveléstudomány azon gyakorlatának kritikájából indul ki, amely a gyermekkort életkori átlagok mentén osztályozza, és erre építi fel pedagógiai intézményrendszerét is. Ez a megközelítés idézi elő az óvodából iskolába történő átmenet nehézségeit. E nehézségekkel való megküzdés egyik intézményesített formája a későbbre tolódó iskolakezdés lehetősége. A vizsgálat bemutatja, hogyan válhat egy, az iskola és a szakemberek által támogatott gyakorlat a különböző társadalmi rétegekhez tartozó gyerekek közötti esélykülönbségek elmélyítésének eszközévé. A kutatás eredményei rámutatnak arra, hogy szoros kapcsolat van a későbbi iskolakezdés és a hátrányos helyzetű gyerekek iskolai kudarcai között, miközben ugyanez a gyakorlat további előnyhöz juttatja a magas státusú gyerekeket.

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Kende, A. (2009). Túlkorosság és esélyegyenlőtlenség az iskola kezdő szakaszában. Iskolakultúra, 19(12), 18–34. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20941
Rovat
Cikkek