Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban

Main Article Content

Imre András Török

Absztrakt

A korai és középső serdülőkori identitás alakulásában a kortárs kapcsolatok lényeges korrigáló és kiegészítő szerepet tölthetnek be a korábbi szülői alapozás után. Az iskolai közeg az identitás árnyalása mellett fontos kipróbáló és hitelesítő terepet is jelent. Az iskolai kortárskapcsolatok jelentősége a modernkori társadalmi átalakulás óta folyamatosan növekszik a lakóhelyi kortárskapcsolatok jelentőségével szemben. Természetesen a pedagógusok mint idegen felnőttek szerepe is növekedett. Tanulmányomban kitérek a párkapcsolatok és a kötődés szerepére is, melyek egyrészt építik az identitást, ugyanakkor feltételei az egészséges identitásnak.

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Török, I. A. (2010). Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban. Iskolakultúra, 20(11), 30–39. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21085
Rovat
Cikkek