Az angol és német nyelvi szókincs online diagnosztikus tesztelése a 6. évfolyamon

Main Article Content

Tibor Vidákovich
Tibor Vígh
Olga Sominé Hrebik
István Thékes

Absztrakt

A hazai iskolai idegennyelv-oktatásnak hagyományosan kitüntetett területe a szavak elsajátítása, a szókincs fejlesztése. A tanulás elengedhetetlen segédeszköze a szótárfüzet, amelybe a tanulók a pedagógus által lényegesnek ítélt szavakat, kifejezéseket gyűjtik. Hogy mi kerül a szótárba, több tényezőtől is függhet. Például a tankönyvkiadók sokszínű ajánlatából választott tankönyvtől,1 a tanár nyelvtanítási kultúrájától, az úgynevezett kiegészítő tananyagrészektől, szövegektől stb. Az elmúlt években számos tanulmány vizsgálta és igazolta a szótudás összefüggését az idegennyelv-tanulás eredményességével, a nyelvi készségek fejlődésével (pl. Hu és Nation, 2000; Laufer, 1997; Qian, 1999, 2002; Zareva, Schwanenflugel és Nikolova, 2005). Az általános iskolások nyelvtanulási szokásait (is) vizsgáló kutatások azt mutatják, hogy a szóelsajátítás ellenőrzése, értékelése – jobbára kontextusfüggetlen szódolgozatokban – a legutóbbi időkig is nagy hangsúlyt kapott az osztálytermi folyamatokban (Nikolov, 2008, 2011).

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Vidákovich, T., Vígh, T., Sominé Hrebik, O., & Thékes, I. (2013). Az angol és német nyelvi szókincs online diagnosztikus tesztelése a 6. évfolyamon. Iskolakultúra, 23(11), 117–130. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21448
Rovat
Cikkek

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei