Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon

Main Article Content

László Budai

Absztrakt

A Nemzeti alaptanterv (a továbbiakban: NAT) és a kerettantervek nevelési-fejlesztési, szociokulturális és interkulturális, egyszerűbben fogalmazva nevelési, gyakorlati és művelődési célokat fogalmaznak meg. E hármas célnak nem egymástól elkülönülten, hanem egymással összefonódva, integráltan kell megvalósulnia a gyakorlati célok által vezérelve. E célok másféle súlypontozása alapvetően megváltoztatná az idegennyelv-oktatás feladatrendszerét, eredményeit. Egykoron az orosz nyelv tanításának és tanulásának viszonylagos sikertelensége nagyrészt a nevelési cél erőltetett és egyoldalú primátusának lett a következménye. Jómagamnak is gimnazistaként igen hamar el kellett sajátítanom például a ’сaмoсoвершенствoвание’ (öntökéletesítés) szót, míg a számomra fontos ’горчица’ (mustár) és a ’перец’ (bors) még nem álltak a rendelkezésemre első moszkvai étkezésem alkalmával.

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Budai, L. (2014). Aránytévesztések az idegen nyelvi órákon. Iskolakultúra, 24(4), 88–99. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21512
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek