Egészségtudatos magatartás vizsgálata és a reklámok hatása az egészségre általános iskolás diákok és szüleik körében

Fő cikk tartalom

Csizmár Liliána Dóra
Szenderák János

Absztrakt

Az egészséges táplálkozás kulcsfontosságú az egészségmegőrzésben. Megfelelő termék marketing hatására akkor is nő egy termék fogyasztása, ha annak vélt vagy valós egészségtelen tulajdonságai közismertek. A kutatást általános iskolás gyermekek és szüleik körében végeztük el kérdőíves felméréssel. Az eredmények kiértékelésére statisztikai összehasonlító próbákat használtunk. Az eredményeink alapján a gyermekek fontosnak ítélték a táplálkozás szerepét az egészséges életmódban. Magát az egészséges étkezést főként a zöldség- és gyümölcsfogyasztással azonosították, tehát a klasszikus berögződések jelen voltak a gyermekekben. Összefüggés volt kimutatható a televízió nézés és a reklámok befolyásoló szerepe között, számos diák fogyasztott már egészségtelen terméket a reklámok hatására. Az, hogy a gyermek beleszólhatott-e a vásárlás során a megvásárolt termékek körébe, kapcsolatban állt a szülők életkorával. A szülők esetében az életkoruk és az iskolai végzettségük, valamint az iskolai végzettségük és a jövedelmük között is szignifikáns kapcsolat volt.

Cikk részletek

Hogyan kell idézni
Csizmár, Liliána Dóra, és János Szenderák. 2020. „Egészségtudatos magatartás vizsgálata és a reklámok hatása Az egészségre általános iskolás diákok és szüleik körében”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 15 (1-2), 23-36. https://doi.org/10.14232/jtgf.2020.1-2.23-36.
Rovat
Fogyasztói szokások és piacorientáció