A passzív sportfogyasztás komplex elemzése

Fő cikk tartalom

Balogh Renátó

Absztrakt

Az alacsony fogyasztói érdeklődés a magyar klubok üzleti alapú működésének egyik legfőbb gátja, éppen ezért a passzív sportfogyasztás vizsgálata felettébb szükségszerű a magyar labdarúgásban. Kutatásunkban a passzív sportfogyasztás komplex elemzését végeztük el, amely a szurkolókra és a mérkőzésektől távolmaradókra egyaránt kiterjedt. Vizsgálati módszerünk a szurkolók esetében szurkolói motivációs skála, míg a távolmaradók esetében sportfogyasztástól való tartózkodási skála volt. A skálák megbízhatóságát Cronbach-alfa érték számítással teszteltük, melynek eredménye a legtöbb faktor esetében meghaladta az elvárt küszöbértéket. Kutatási eredményeink cáfolják azt a közvélekedést, hogy a sikertelenség központi szerepet játszik az alacsony nézői érdeklődésben. Vizsgálatunk során arra a következtetésre jutottunk, hogy a szurkolókat, nézőket a siker helyett, inkább az olyan szocio-kulturális tényezők csalogatják ki a stadionokba, mint a csapattal való azonosulás és ahhoz való lojalitás.

Cikk részletek

Hogyan kell idézni
Balogh, Renátó, és Éva Bácsné Bába. 2020. „A passzív sportfogyasztás Komplex elemzése”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 15 (1-2), 37-52. https://doi.org/10.14232/jtgf.2020.1-2.37-52.
Rovat
Fogyasztói szokások és piacorientáció