Csokoládén innen és túl – fókuszcsoportos vizsgálat a 8-14 éves fiatalok körében

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Lendvai Edina
Forró Felícia

Absztrakt

Napjainkban kiemelt szerepet kap az egészséges életmód, az egészséges táplálkozás, a testmozgás fontossága, mégis a letöbb reklám a kalóriadús, nagy cukortartalmú élelmiszerekkel bombázza a társadalmat. A színes, humoros, érzelemdús, érdekes reklámok elősorban a fiatalokat, gyerekeket célozzák meg. Kutatásunkban arra szerettünk volna választ kapni, mennyire befolyásolják a reklámok a diákokat, fiatalokat a csokoládék fogyasztásában, milyen szerintük a jó csokoládé reklám, illetve az édesség fogyasztási szokásaik és a reklámok közötti összefüggések feltárására kerestük a válaszokat. Vizsgálati módszerként fókuszcsoportos felmérést alkalmaztunk, 2019-ben. Az eredmények azt mutatják, hogy a jelenlegi reklámok nem befolyásolják a fiatalok csokoládé vásárlási, illetve fogyasztási szokásait. Úgy gondoljuk, a hatékonyság növelése érdekében a vizsgált korosztály igényeit, ötleteit figyelembe véve kellene a reklámokat elkészíteni.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Lendvai, Edina, és Felícia Forró. 2020. „Csokoládén Innen és Túl – fókuszcsoportos vizsgálat a 8-14 éves Fiatalok körében”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 15 (3-4), 75-84. https://doi.org/10.14232/jtgf.2020.3-4.75-84.
Rovat
Fogyasztói értékítélet és tudatosság