Erőszakmentes kommunikáció az iskolapszichológiai praxisban szemelvények az erőszakmentes kommunikáció módszertanáról és az EMK-alapú mediáció iskolai alkalmazásának lehetőségeiről
Main Article Content
Absztrakt
Tanulmányunkban megkíséreljük feltárni az erőszakmentes kommunikáció módszertanának sokgyökerű alkotóelemeit, majd az iskola világába implementálható felhasználását bemutatni elméletben, illetve esetpéldákkal szemléltetve. A tanulmány a téma növekvő, iskolai mentálhigiénés fontosságát a lényegre szorítkozva és innen kiindulva − rövid módszertani áttekintés után − jut el az iskolapszichológiai praxisban sikeres intervenciós alkalmazási formaként megjelenő bemutatáshoz. Az írás végén található középiskolai mediációs esetpéldák, a mediációvázlatok, illetve a mellékletben teljes terjedelemben közölt mediáció-jegyzőkönyv remekül támasztják alá/ mutatják be, miként működik hatékonyan az erőszakmentes kommunikációs modell érzelmekre és a kapcsolódó belső igényekre fókuszáló technikai alkalmazása a mediáció hagyományosan szárazabb metódusával ötvözve.