Fejlesztés négylábú tanársegédekkel – képességfejlesztő játékok terápiás kutyával támogatott fejlesztőfoglalkozásokon
Main Article Content
Absztrakt
A gyermekek, különösen a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztésében egyre népszerűbbek az állatasszisztált módszerek. Gyűjteményünk segítségével amellett érvelünk, hogy a terápiás kutyák bevonásával tudatosan és célirányosan fejleszthetjük a gyermekek alapképességeit. Amellett, hogy a kutya „eszköze”, motiválója, de tudatosan alkalmazott segítője is lehet a fejlesztőfoglalkozásoknak. A hatékony alkalmazás azonban kellő tudatosságot igényel az alkalmazó szakemberektől, a fejlesztőteam minden tagjától.
Article Details
Hivatkozások
Bíró Melinda, Juhász Imre, Széles-Kovács Gyula, Szombathy Kálmán és Váczi Péter (2015): Mozgásos játékok. Eszterházy Károly Főiskola Sporttudományi Intézet, Eger.
Fine A. H. (2000, szerk.): Handbook of animal assisted therapy. Theoretical foundations and guidlines for practice. CA Academic Press, San Diego.
Illés Anett (é. n.): AI módszer a kutyás terápiában. https://mek.oszk.hu/03800/03851/03851.pdf (2023.03.10.)
Köböl Erika és Topál József (2012): Játék vagy munka? A kutyás terápia lehetőségei a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztésében. Gyógypedagógiai Szemle XL. 2. sz. 159-169.
Köböl Erika, Hevesi Tímea Mária és Topál József (2013): Állatasszisztált foglalkozások. http://www.jgypk.hu/mentorhalo/tananyag/Allatasszisztalt_foglalkozasV2/index.html (2023.03.10.)
Sződy Judit (2018): Kutyák a tanteremben. Állatasszisztált oktatás. Új Köznevelés. 74. 3-4. sz. 20-24. https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/kutyak-a-tanteremben (2023.03.10.)