A magyar nyelven megjelenő női lapok emberképe

Main Article Content

Huszár Ágnes

Absztrakt

Magyarországon 1989 óta kétfajta női lap van a piacon: több nyelvű világlapok (Cosmopolitan, Marie Claire) magyar fordításai és honi alapításúak. A világlapok legfőbb üzenete: fogyasztásra való ösztökélés a mögöttük álló tőkeerős hirdetői kör céljait szolgálva. Ezt magas presztízsű referenciacsoportok felmutatásával érik el. A magyar kiadású lapok többféle szocio-kulturális réteget szólítanak meg, de minden esetben egy patriarchális társadalomképnek elköteleződve. Esetükben a legfőbb stratégia a szimpátiakeltés, a fogyasztásra való ösztökélés kevésbé tolakodó, mint a külföldi lapok esetében. A magyar médiapiacról hiányzik a női olvasókat autonóm személyiségnek tekintő feminista orgánum.

Article Details

Hogyan kell idézni
Huszár, Ágnes. 2012. „A Magyar Nyelven Megjelenő női Lapok emberképe”. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat 2 (2):46-54. https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/tntef/article/view/33648.
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok