I post therefore I am (?) The Construction of Teenage Female Identity on Facebook

Main Article Content

Paulina László

Abstract

Possibly the clearest implication of digital spaces and social networking sites for identity development may be that they offer an exceptional arena and increased linguistic and virtual opportunities for self-exploration and self presentation. The present virtual ethnographic investigation, within a theoretical framework of Critical Discourse Analysis, aims to explore how Hungarian speaking teenage girls in Serbia articulate their identity and present the self within the public space of an online social forum, Facebook. I am particularly interested in exploring the activities and sociocultural practices these female teenage Facebook users utilize - by using the site and its functionalities – to establish, identify and portray their multiple identities. Keywords: virtual ethnography, identity, discourse, gender.

Article Details

How to Cite
László, Paulina. 2012. “I Post Therefore I Am (?): The Construction of Teenage Female Identity on Facebook”. Interdisciplinary EJournal of Gender Studies 2 (3):83-101. https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/tntef/article/view/33666.
Section
Student Articles
Author Biography

Paulina László, Szegedi Tudományegyetem

László Paulina, 2007-ben szerzett angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár diplomát a Szegedi Tudományegyetemen. Azóta középiskolai tanárként gyakorolja hivatását. A Szegedi Tudományegyetem Angol Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskolájának diákja, az abszolutóriumot 2 012 augusztusában szerezte meg. Doktori értekezését a társadalmi nem és a migráció kapcsolatából írja. A bevándorló nők integrációjának és diszkurzív identitásépítését vizsgálja, ezen keresztül térképezi fel az Európai Unióban lejátszódó globalizációs folyamatok gender aspektusát feminista szempontból.