Erkölcsi gondolkodás 9-10 évesek írásbeli szövegalkotásában

Main Article Content

Henriett Pintér

Absztrakt

Az anyanyelvi nevelésben a fogalmazás tanítása összetett tevékenység, mert az iskolába lépéstől egészen a fogalmazás konkrét tanításáig sokféle nyelvhasználati mód gyakorlásának eredménye a fogalmazás tanításában szintetizálódik. A fogalmazás-tanítás hagyományos stratégiája a tanulói fogalmazás alapos előkészítésén (szerkezeti, tartalmi és stilisztikai szinten) alapul. Felvetődik azonban a kérdés, hogy különösebb előkészítés nélkül képesek-e a tanulók a fogalmazás elején szöveget létrehozni önállóan, illetve egy általuk ismert történetet továbbgondolni, netán erkölcsi gondolatokat írásban megfogalmazni.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Pintér, H. (2009). Erkölcsi gondolkodás 9-10 évesek írásbeli szövegalkotásában. Iskolakultúra, 19(10), 109–116. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20914
Rovat
Cikkek