Oktatáspolitikai problémák egy humánetológiai rendszerszemlélet tükrében

Main Article Content

Vilmos Csányi

Absztrakt

Aki manapság oktatáspolitikai problémákkal foglalkozik, a legkülönbözőbb területeken találkozik az oktatási intézmények válságjelenségeinek részletes elemzésével (Szilágyi, 2004). Sokan az iskolarendszerek végleges és teljes kudarcát taglalják, mindezt természetesen a modern társadalom egyéb válságainak tükrében. Ebben a tanulmányban megkísérlem bemutatni ennek a válsághangulatnak az emberi természettel, az emberi viselkedés biológiai összetevőivel való kapcsolatát. Az a véleményem, hogy nem a meglevő rendszerek javítgatása vezet a problémák megoldásához, hanem egy gyökeresen új szemlélet, amely az iskola, az oktatás, a nevelés, a tudásátadás problémáit elsősorban humánetológiai oldalról közelíti meg.

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Csányi, V. (2010). Oktatáspolitikai problémák egy humánetológiai rendszerszemlélet tükrében. Iskolakultúra, 20(1), 3–13. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20954
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek