Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében
Main Article Content
Absztrakt
A tantárgyi kötődések az affektivitás jelzői. A kötődések tanulmányozása rámutat, hogy a tanulók melyik tantárgyakat kedvelik és milyen mértékben, illetve mely tantárgyakat szeretik jobban vagy kevésbé. Ebből következtetések vonhatók le a különböző tantárgyak motivációs bázisára vonatkozóan. A kötődések lényegében attitűdök, amelyek a tantárgyak iránti többé-kevésbé tudatos, de mindenképpen érzelmileg áthatott és árnyalt felismeréseket, érzéseket foglalják össze. A tantárgyi kötődések tehát olyan attitűdök, amelyek kialakulását, fejlődését a tanítás tág értelemben vett tartalma és a tanítást végző pedagógus személye befolyásolják, és amelyekből kedvező iskolai és családi hatásokra érdeklődések, sőt jövőt alakító aspirációk alakulnak (Báthory, 1989).
Letöltések
Article Details
Hogyan kell idézni
Hamar, P., Karsai, I., & Munkácsi, I. (2011). Az iskolai testnevelés kötődésvizsgálata 11–18 éves tanulók körében. Iskolakultúra, 21(8-9), 114–119. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21178
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek