„Rögös út vezet a csillagokig”, avagy reziliensígéretek a felsőoktatás útvesztőiben

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Cintia Csók

Absztrakt

Az Ugródeszkán. Reziliencia és társadalmi egyenlőtlenségek a felsőoktatásban című monográfia szerzője Ceglédi Tímea, aki kutatásában olyan hátrányos helyzetű hallgatókat vizsgál, akik kedvezőtlen társadalmi státusuk ellenére kiemelkedő eredménnyel kerültek be a felsőoktatásba, s őket nevezi el reziliensígéreteknek. Itt utalnék vissza a recenzió címére, amely egy latin közmondásból ered: „Per aspera ad astra” (Rögös út vezet a csillagokig) (F. Dárdai, 2014). Címválasztásomat indokolja, hogy e kivételes hallgatók előtt – tehetségük, kitartásuk és szorgalmuk érdemeként – a felsőoktatás megnyitotta kapuit. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a közoktatás világából kilépve hogyan boldogulnak a felsőoktatás útvesztőiben. A hallgatóévek alatt tehetségük kiteljesedik vagy elvesznek a felsőoktatási intézmények labirintusában? Elolvasva a könyvet, ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Csók, C. (2019). „Rögös út vezet a csillagokig”, avagy reziliensígéretek a felsőoktatás útvesztőiben. Iskolakultúra, 29(4-5), 115-118. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/32008
Rovat
Kritika