A pedagógus professzió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Szivák Judit
Kálmán Orsolya
Pesti Csilla
Rapos Nóra
Vámos Ágnes

Absztrakt

Nemzetközi és hazai kitekintésben is jelentősen felértékelődött a pedagógusprofesszió szerepe: a köznevelési rendszer eredményességének egyik legjelentősebb tényezőjeként az oktatáspolitika központi elemévé vált. Ezzel összhangban a hazai Köznevelési Stratégiában is kiemelt szerepet kap a professzió, így kidolgozásra került a pedagógusok életpályamodellje. Az ötfokozatú modell negyedik állomása a mesterpedagógus fokozat. Tanulmányunkban e fokozat potenciális jelöltjei által készített mesterprogramok (n=813) elemzésének eredményeit mutatjuk be a folyamatos szakmai fejlődés, a fejlesztő-újító, az elemző-feltáró és a tudásmegosztó tevékenységek dimenziói mentén. Írásunkat egy átfogó kutatási kérdés megválaszolása vezérli: milyen eredményt terveztek a mesterpedagógusok a mesterprogramokban?

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Szivák, J., Kálmán, O., Pesti, C., Rapos, N., & Vámos, Ágnes. (2020). A pedagógus professzió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében . Iskolakultúra, 30(10), 3-24. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2020.10.3
Rovat
Tanulmány