A valószínűségi és korrelatív gondolkodás a középiskolában

Main Article Content

Dóra Nagy

Abstract

Kinézünk az ablakon és a sötét felhők láttán elhalasztjuk az aznapra tervezett szabadtéri kirándulást. Rulettasztalnál ülve sok fekete szám kiforgása után inkább piros számra tesszük zsetonjainkat. A sötét felhők megjelenését ugyanis nagy valószínűséggel – tapasztalataink szerint – eső fogja követni, illetve megfigyeléseink szerint sok fekete szám után nagyobb a valószínűsége egy piros számnak. Ez a gondolkodási forma a valószínűségi és korrelatív gondolkodás.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Nagy, D. (2006). A valószínűségi és korrelatív gondolkodás a középiskolában. Iskolakultúra, 16(6), 80–93. Retrieved from https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20458
Section
Articles