Digitális játékok az oktatásban

Main Article Content

Attila Pásztor

Abstract

A játék jelentősége a pszichológiai fejlődésben széleskörűen elismert a fejlődéspszichológusok és a neveléssel foglalkozó szakemberek között. Az utóbbi három évtizedben egy további játéktípussal is bővült a fejlesztő alkalmazások eszköztára, a digitális játékokkal. Jelen tanulmány célja az, hogy átfogó képet nyújtson a digitális játékokhoz kapcsolódó kutatásokról. A digitális játékoknak több olyan tulajdonsága is van, amelyek révén hatékony oktatási eszközzé válhatnak. Számos bizonyíték támasztja alá, hogy eredményesen növelik a diákok tanulási teljesítményét, azonban az empirikus eredmények gyakran ellentmondásosak. A „Hatékonyak-e?” kérdés helyett termékenyebbnek tűnik a „Milyen formában, milyen feltételek mellett válhatnak a tanulási kimenet és a motiváció dimenzióiban is eredményes fejlesztő eszközzé?” kérdések vizsgálata. A válaszok megtalálásához azonban további részletesen adminisztrált, kísérleti és kontrollcsoport bevonásával megvalósuló kutatásokra van szükség.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pásztor, A. (2013). Digitális játékok az oktatásban. Iskolakultúra, 23(9), 37–48. Retrieved from https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21419
Section
Articles