Pedagógiai lehetőségek tárháza : a társadalmi színházról

Main Article Content

Barbara Di Blasio

Abstract

Korunkban divatossá vált a performansz fogalma és műfaja. A színjátszás a színház falain kívülre is került. A színház emancipációjának hátterében számos tényező húzódik meg. A rövid történeti és színházelméleti áttekintés a társadalmi színház sokszínű létjogosultságának igazolását szolgálja. A civilizatorikus folyamatok és az individualizmus megerősödése kapcsán lényeges kérdés, hogyan tudunk egy új globális társadalmat kiépíteni, figyelembevéve a társadalmi egyenlőséget és szolidaritást, a demokratikus értékeket, teret hagyva az individualizmus érvényesülésének és a toleranciának. A színjátszás pedagógiai jelentőségét pedig már a reformpedagógiák is felismerték, majd a kritikai pedagógia ugyancsak rátalált a társadalmi színházban rejlő lehetőségekre. A performansz különböző diszciplínák, úgymint művészeti, társadalom- és humán tudományok találkozási csomópontjában értelmezhető. A színház az interdiszciplináris dialógusok helyszíne.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Di Blasio, B. (2014). Pedagógiai lehetőségek tárháza : a társadalmi színházról. Iskolakultúra, 24(4), 44–62. Retrieved from https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21509
Section
Articles