Az egész napos iskola margójára

Main Article Content

Gyula Bollók
Ilona Seregélyesné P. Szabó
Éva Stelczné Kurucz

Abstract

Életünkben valóban sokszor kell döntenünk, és mindegyiknek következménye van. Kezdetben csak a saját sorsunkat irányítjuk, majd barátaink, osztálytársaink, kollégáink, családtagjaink mindennapjaira is kihat egy-egy döntésünk. De tudnunk kell, mindennek következménye van, soha nem dönthetünk felelőtlenül. Sokszor évek, évtizedek igazolják, hogy a helyes utat választottuk-e, és nem mindig örülünk az eredménynek. De tudnunk kell, a felelősség mindig a döntéshozó kezében van, azt soha nem háríthatjuk át senkire és semmire. Szülőként is sokszor állunk válaszút előtt, hiszen gyermekének mindenki a legjobbat akarja. Felelősséggel tartozunk, az első pillanattól kezdve, ahogy megfogant. Majd hol gyerekorvost, hol óvodát, általános, esetleg középiskolát kell választanunk. Pedagógusként is el kell döntenünk, hogy milyen módszert, tankönyvet, kerettantervet használunk mindennapi munkánk során. Amiben nem dönthetünk, az a tanulói összetétel, hiszen a társadalomban nagyfokú különbségek alakultak ki a szociális, kognitív, affektív készségek és képességek között. Szeretnénk a legjobbat tanítványainknak? Ez egy felesleges kérdés. Válasz nélkül is egyértelmű.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Bollók, G., Seregélyesné P. Szabó, I., & Stelczné Kurucz, Éva. (2015). Az egész napos iskola margójára. Iskolakultúra, 25(5-6), 135–147. Retrieved from https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21658
Section
Articles