A kreatív klíma : új irány az iskolai klíma és a konfliktuskezelés kutatásában

Main Article Content

Mariann Buda
Szilvia Péter-Szarka

Abstract

A szervezetek működésében az ember, az emberi tényező volt mindig is a legbizonytalanabb faktor. E tényező stabilizálása, a hatékonyság növelése érdekében a 20. század elején még a viselkedés szabályozása, uniformizálása és ellenőrzése volt a meghatározó törekvés. Elton Mayo (1975) híres Hawthorne-i vizsgálatai óta azonban tudjuk, hogy az „emberi tényező” leginkább kapcsolatokat jelent, és a szervezeti viselkedést pozitívan befolyásoló elégedettségnek csak a kisebbik részét teszi ki a fizikai vagy anyagi feltételek megfelelő szintje. A későbbi évtizedekben a szervezet tagjainak jól-létével, elégedettségével való törődést az elmélet és a gyakorlat egyaránt a vezetés hatáskörébe utalta.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Buda, M., & Péter-Szarka, S. (2015). A kreatív klíma : új irány az iskolai klíma és a konfliktuskezelés kutatásában. Iskolakultúra, 25(9), 3–17. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.3
Section
Articles