Az észlelt valóság : jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel

Main Article Content

Marietta Kékes Szabó
Ágnes Szokolszky

Abstract

Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk, amelyek sajátossá teszik az észlelt valóságot ezen személyek számára.
Vizsgálatunkban tipikus fejlődésmenetű és autizmus spektrumzavarral élő kisgyermekek szenzoros profilját hasonlítottuk össze Bogdashina (2003) Érzékelési Állapotfelmérő Kérdőívének (Sensory Profil Checklist Revised) felhasználásával.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Kékes Szabó, M., & Szokolszky, Ágnes. (2015). Az észlelt valóság : jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel. Iskolakultúra, 25(9), 18–29. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.18
Section
Articles