Racionális hibák a törtes műveletvégzés során : az 5. osztályosok törtreprezentációi és a műveletvégzés során elkövetett racionális hibák

Main Article Content

Tímea Mákné Karika

Abstract

Írásunk egy empirikus kutatásra összpontosít, amelynek témája a közönséges törtekkel végrehajtott műveletek végzése közben előforduló hibák feltérképezése. A matematikai gondolkodás fejlődése során létrejövő racionális hibákat kerestük. Ben –Zeev (1998) nevezte így a hibákat, amelyek úgy jönnek létre, hogy a gyermek korábbi ismereteire építve analógiát keres a megoldandó probléma esetén, de rosszul következtet, amit utána „jól” használ. A kutatás célja az volt, hogy megmutassuk, hogy a közönséges törtek tanulása során kialakulnak a szakirodalomban bemutatott hibák, és a matematika tudásszintmérő teszten alacsony eredményt érnek el azok a tanulók, akik ilyen hibákat követnek el. A kutatást 5. osztályosok körében végeztük.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mákné Karika, T. (2016). Racionális hibák a törtes műveletvégzés során : az 5. osztályosok törtreprezentációi és a műveletvégzés során elkövetett racionális hibák. Iskolakultúra, 26(7-8), 63–78. Retrieved from https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21827
Section
Articles