Az írótanári szerepdualizmus problémája Németh László 1950-es és 60-as években konstruált önmeghatározásaiban

Main Article Content

Tamás Vincze

Abstract

Grezsa Ferenc 1979 és 1990 között megjelentetett három Németh László-könyvében az általa kialakított sajátos fogalomrendszerre támaszkodva ábrázolta az író három jelentős korszakának műhely és szerepalakító tényezőit, önértelmező kísérleteit. Az alábbi tanulmány Németh László utolsó korszakának szerepdilemmáit tárja fel, elsősorban a kései esszékben és naplófeljegyzésekben, valamint az író nyílt és magánleveleiben található öninterpretatív kijelentéseket és azok hátterét elemezve.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Vincze, T. (2016). Az írótanári szerepdualizmus problémája Németh László 1950-es és 60-as években konstruált önmeghatározásaiban. Iskolakultúra, 26(9), 73–96. Retrieved from https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21838
Section
Articles