Fogyasztói tudatosság az étrend-kiegészítők piacán

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Szűcs Róbert Sándor
Szakály Zoltán

Absztrakt

Napjainkban a fogyasztói tudatosság divatos kifejezéssé vált és a fogyasztók szeretik aztgondolni, hogy tudatosak. Különösen érdekes a fogyasztói tudatosság vizsgálata egy olyan szegmensen belül, amely különösen nagy figyelmet szentel az egészség megőrzésének, azon emberek körében, akik rendszeresen sportolnak. Kutatási anyagunk az étrend-kiegészítők piacát helyezi a középpontba összefüggésben a fogyasztói tudatossággal és sporttevékenységgel. Kutatásunk kérdőívét 737 fő töltötte ki, olyan személyek, akik rendszeres sporttevékenységet folytatnak. Az étrend kiegészítők fogyasztási intenzitásának vizsgálata során igazoltuk, hogy a rendszeres sporttevékenységet folytatók csoportja heterogén. Az attitűdök iránya és az étrend-kiegészítők fogyasztási intenzitása szegmensenként eltérő. A megkérdezettek többsége (kb. 60%) a potenciálisan stabil fogyasztók közé sorolható. A legnagyobb probléma az, hogy a termékek fogyasztásáról szóló információk nem megbízható forrásból származnak, pl. edző vagy szájreklám. Az orvosok, gyógyszerészek, dietetikusok jelentősége csekély az információszerzésben.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Szűcs, Róbert Sándor, és Zoltán Szakály. 2020. „Fogyasztói tudatosság Az étrend-kiegészítők piacán”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 15 (3-4), 107-16. https://doi.org/10.14232/jtgf.2020.3-4.107-116.
Rovat
Fogyasztói értékítélet és tudatosság