Generációs olvasmányok? Irodalmi pedofília? A 2022-es szegedi olvasáskutatás toplistái.

Main Article Content

Urbanik Tímea

Absztrakt

A Kapocs Kutatócsoport 2022-es szegedi olvasáskutatásának felső tagozatosai mind digitális bennszülöttek, a Z generáció utolsó éveiben születtek. Válaszaik összevetése a 11 évvel korábbi szegedi olvasáskutatás adataival (Bozsó et al. 2011), s a 2017-es és 2019-es országos reprezentatív olvasáskutatás adataival (Tóth 2020) generációs sajátosságok és trendszerű változások megfigyelését segíti.


Mit mutat a kedvenc olvasmányok listája, milyen kapcsolatban áll a kötelező olvasmányokkal, s az életkori sajátosságokkal?  Milyen műfajok, szerzők, sorozatok, brandek irányába fogékony a felsős korosztály. Vannak-e jelenleg generációs olvasmányok? S mindennek vannak-e szegedi, lokális vonatkozásai? Ezekre a kérdésekre keresi a válaszokat a tanulmány a szegedi 2022-es kutatás 421 felső tagozatos adatközlőjének válaszait összevetve a 2011-es szegedi kutatás 343 adatközlőjével és a 2017-es és 2019-es országos reprezentatív kutatás adataival.

Article Details

Hogyan kell idézni
Urbanik, T. (2023). Generációs olvasmányok? Irodalmi pedofília? : A 2022-es szegedi olvasáskutatás toplistái . Közösségi Kapcsolódások - tanulmányok kultúráról és oktatásról, 3(2), 40–48. https://doi.org/10.14232/kapocs.2023.2.40-48
Folyóirat szám
Rovat
Kultúra
Információk a szerzőről

Urbanik Tímea, SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar

Urbanik Tímea A Szegedi Tudományegyetem JGYPK Művelődéstudományi Intézetének docense, a könyvtárostanár szak szakfelelőse. Doktori dolgozatában Mészöly Miklós intratextuális írói technikájának vizsgálatával foglalkozott. Kutatási területe a kortárs irodalom, az olvasáspszichológia, a könyvtárpedagógia és a gyermek- és ifjúsági irodalom.