A mentálhigiénés szemlélet fejlődése : a Semmelweis Egyetemen folyó mentálhigiénés szakirányú továbbképzés hatékonyság-vizsgálatáról

Main Article Content

András Ittzés
Tünde Szabó
Andrea Vári
Szabolcs Török
Teodóra Tomcsányi

Absztrakt

Cikkünkben a segítő foglalkozásúak számára szervezett mentálhigiénés posztgraduális képzés szemléletformáló hatásának mérhető eredményeit kíséreljük meg leírni. Képzési ciklusonként a hallgatók mintegy harmada pedagógus végzettségű, ami azt jelenti, hogy ez a szakma jelentős mértékben képviselteti magát a képzésen megvalósuló interdiszciplináris együttműködésben. A képzés egyik pedagógiai célkitűzése az, hogy a hallgatókat a mentálhigiénés többlettudás átadása közben szembesítse feladataikkal és a fejlődéshez szükséges lépésekkel. A mentálhigiénés többlettudásnak a segítő hivatás szempontjából hangsúlyos része a stresszel való megküzdés képessége és az autoritással való bánni tudás is.

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Ittzés, A., Szabó, T., Vári, A., Török, S., & Tomcsányi, T. (2006). A mentálhigiénés szemlélet fejlődése : a Semmelweis Egyetemen folyó mentálhigiénés szakirányú továbbképzés hatékonyság-vizsgálatáról. Iskolakultúra, 16(10), 98–110. Elérés forrás https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20516
Rovat
Cikkek

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei