Szövegek a szövegben. Kvalitatív kutatásmódszertani szempontok az idézetek szerepéről

Main Article Content

Sántha Kálmán
Tódor Erika-Mária

Absztrakt

A rendszerezés igényével fellépő kvalitatív vizsgálatok módszertani hátterének elemzésénél lényeges tartalmi csomópontot jelent az idézetek használata. Jelen tanulmány a kutatási folyamat elméleti és gyakorlati aspektusainak összefüggéseire épít, ezért a teoretikus háttér mellett konkrét kutatási példák alapján illusztrálja az idézetek alkalmazhatóságát a kvalitatív vizsgálatokban. Célja bemutatni a szövegkorpuszok elemzése során megjelenő különféle idézetek formai és tartalmi elemeit, funkcióját, az idézetek típusait és szerepét az elméletvezérelt, adatvezérelt és kombinált kategóriaállítás során. Ezenfelül a tanulmány kitér az átírás, a szövegkorpusszá konvertálás szempontjaira és a folyamat szoftveres hátterére, valamint illusztrálja az idézetek szerepét a kvalitatív (tartalom)elemzés automatizált folyamatában. A tanulmány releváns információkkal segíti mindazon kutatókat, gyakorló pedagógusokat, hallgatókat, akik kvalitatív vizsgálataikban kiemelt figyelmet szánnak az idézetek szerepének.

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Sántha, K., & Tódor, E.-M. (2022). Szövegek a szövegben. : Kvalitatív kutatásmódszertani szempontok az idézetek szerepéről. Iskolakultúra, 32(6), 72–82. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.6.72
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmány