A "néma tragikum", avagy a "nevelés boldog kényszere"?
Main Article Content
Abstract
Ma még távol vagyunk attól, hogy az „ismeretátadó”, a „tananyagközpontú” pedagógiai paradigmától a „gyermekközpontú” tanításon át eljussunk a „pedagógus-központú” rendszer tömeges megvalósításáig. Ahhoz a hiteles és autonóm pedagógus-ideálhoz, amelyről Németh László (1980, 768. o.), a kiváló magyar író és tanár lenyűgözően írja: „nincs olyan király, mint az az igazi tanár, aki fiatal szívekben szemtől szembe és napról napra tud uralkodni”. Az ilyen szint elérése érdekében legalább három súlyos kihívásnak szükséges és kívánatos megfelelni: 1. Érzékelhető módon növelni a pedagógus társadalmi-anyagi megbecsülését. 2. Csökkenteni a mindenkori politikai s ideológiai uralom befolyásolási törekvéseit. 3. Végül, s talán legfőképpen, erősíteni a pedagógus saját felelősségét a jóravalóság magasrendű erényének képviseletében.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Karikó, S. (2012). A "néma tragikum", avagy a "nevelés boldog kényszere"?. Iskolakultúra, 22(1), 80–88. Retrieved from https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21231
Issue
Section
Articles