Kultúraközvetítés világjárvány idején
Main Article Content
Absztrakt
A Covid-19 világjárvány rohamos terjedése felülírja eddigi szokásainkat, mindennapi rutinunkat, életvitelünket. Ennek okán a fenntarthatóságnak kell a következő években az életstratégiánkat alakító alapelvnek lennie. Át kell gondolni eddigi működésünket: mit kell tennünk, tennie a kulturális ágazatnak, hogy fenntartható maradjon a jövőben is, keresetet tudjon biztosítani munkavállalóinak és művészeinek, művelődést, minőségi szabadidőtöltést közönségének. Ennek vizsgálatára 2020 őszén online közönségkutatást végeztem négy közművelődési intézmény bevonásával (Bálint Ágnes Kulturális Központ, Kondor Béla Közösségi Ház, Pestszentimrei Közösségi Ház, Rózsa Művelődési Ház), mely az első lépése csak a folyamat realizálásának, azonban a kutatási eredmények ismeretében a járványügyi intézkedések figyelembevételével olyan eseményeket szervezhetünk - akár online is - melyekkel a megváltozott körülmények között is kiszolgálhatjuk közönségünk igényeit. Az adatfelvételt online felületen, november hónapban történt összesen 864 fő részvételével. A kutatás kiemelt szegmense a Covid-19 kapcsán megváltozott kulturális fogyasztói szokások vizsgálata volt.